KLUB CRVENIH CIPELA
Autor: C C, 02.07.2016.

5 stvari o lubenici koje bi vas mogle iznenaditi


Svaki dio godine ima svoje voćne favorite, za ljeto je to lubenica.


Dolaskom ljeta dolazi i novo sezonsko voće. Za vrućih ljetnih dana najdraže nam je ono koje osvježava i gasi žeđ, a ako je pri tome i niskokalorično, našoj sreći nema kraja. Lubenica zadovoljava sva tri kriterija, a budući je i slatka, ne čudi da je mnogima omiljena ljetna slastica.

Iako za lubenicu kažemo da je voće, ona to, zapravo, nije. No, činjenica da nije voće ne spada u „5 stvari o lubenici koje bi vas mogle iznenaditi“, a koje smo vam najavili u naslovu ovog članka. Evo i činjenica.

1. Lubenica ima više likopena od sirove rajčice

Likopen je moćan karotenoidni antioksidans koji voću i povrću daje rozu ili crvenu boju. Najčešće ga vezujemo uz rajčicu, a manje je poznata činjenica da ga je u lubenici više nego u svježoj rajčici. Usporedimo li količinu likopena u šalici lubenice i jednoj velikoj, svježoj rajčici, odnos je 1,5:1, odnosno 6 je mg likopena u lubenici, a 4 mg u rajčici. Budući likopen može pomoći u spriječavanju nastanka raka prostate i nekih drugih vrsta raka, bolesti srca i krvnih žila te drugih ozbiljnih bolesti, a uz to je snažan antioksidans koji hvata i neutralizira slobodne radikale koji oštećuju tjelesne stanice i glavni su krivac za starenje, jasno je koliko je lubenica, osim fina, i zdrava!

2. Sok lubenice može olakšati bolove u mišićima

Ako imate sokovnik, napravite sok od trećine svježe lubenice i popijte ga prije sljedećeg treninga. Naime, lubenica sadrži fitokemikaliju citrulin koja, čini se, štiti od bolova u mišićima. I to nije sve! Citrulin ima svojstvo opuštanja krvnih žila čime utječe na libido, pa je sok od lubenice vrlo koristan i osobama sa slabijim libidom. U 120 grama lubenice nalazi se čak 150 miligrama citrulina. No, lubenica ima visok glikemijski indeks, o čemu trebaju voditi računa osobe koje pate od povišenog šećera ili šećerne bolesti!

3. Kora i koštice lubenice su jestivi

Većina ljudi koru lubenice baca. No, ubacite li ju u blender s malo limete, dobit ćete zdrav, osvježevajući napitak! Kora lubenice nije samo bogata klorofilom, već sadrži i ranije spominjanu fitokemikaliju citrulin, i to u značajno većoj mjeri nego ružičasti, mesni dio lubenice. U bubrezima se citrulin pretvara u aminokiselinu arginin, važnu ne samo za zdravlje srca, već i za održavanje cjelokupnog imunološkog sistema. Istraživanjima je potencijalna terapeutska vrijednost arginina potvrđena u preko 100 različitih stanja vezanih uz zdravlje.
Dok mnogi preferiraju lubenice bez sjemenki, crne sjemenke lubenice nisu samo jestive već i vrlo zdrave. Bogat su izvor magnezija, fosfora, kalija i drugih minerala. U azijskoj medicini koštice lubenice se koriste za čišćenje bubrega i u druge medicinske svrhe. Ako i nakon ovih informacija ne možete zamisliti da jedete koštice lubenice, a brinete se da su lubenice bez njih genetski modificirane, opustite se i uživajte bez straha - lubenice bez koštica nastale su običnim križanjem!

4. Po svom sastavu, lubenica je uglavnom voda

Lubenica je bogatija vodom od bilo koje druge namirnice. Sadrži čak 91,5% vode, pa jesti lubenicu predstavlja više nego privlačan način kako se dodatno hidratizirati za vrućeg ljetnog vremena. Ipak, ne zaboravite da lubenica nije zamjena za svježu vodu koja nam je ljeti itekako neophodna!

5. Neke su lubenice žute

Iako na spomen lubenice ponajprije mislimo na „voće“ prepoznatljivo po svojoj ružičasto-crvenoj unutrašnjosti sa košticama, postoji i vrsta lubenice čija je unutrašnjost žuta. Zove se Crimson Sweet, slađa je od standardne lubenice, a nastala je GMO križanjem.